©2017 by Benceutazik

Béke szigete 2

June 21, 2017

Visszatértünk! :)

Újra leszálltunk a vonatról Port Jervisben, és egy vidám taxissal a templom felé menet még meg is álltunk a Delaware folyó partján, hogy jó képeket készíthessünk a gyönyörű panorámáról és a folyón evezőkről. Újra kiszálltunk a központ területén és magunkba szívtuk a csodálatos friss levegőt. Jó volt visszatérni, bár csak két hétig voltunk el.

Most az ismerkedős estén szupererőt és szuperhős neveket is kellett választani. Avalokiteshvara az együttérzés buddhája, az én szupererőm pedig hogy át tudom venni más emberek/lények szenvedéseit és békévé/boldogsággá tudom alakítani. Így lettem én Benilokiteshvara. :)

Az e heti fő feladat az éves nyári Fun Fair előkészítése, majd később az azutáni feltakarítás volt. Ezen a héten a többi önkéntessel valahogy nem tudtunk olyan közel kerülni egymáshoz, mint első alkalommal, de például egyiküktől láttam először a „hang loose” kézmozdulatot, mely Hawaii-on aztán megtelt tartalommal is. Ennek több oka is volt. Sokat dolgoztunk külön-külön, s itt már nagyon a pénzünk végén jártunk, rendesen nyomasztott minket hogyan is fogunk pénzhez jutni a közeljövőben. Már megvettük a buszjegyeinket Kanadába, azon belül is Espanola-ig, ahol további önkéntes pozícióra jelentkeztünk. Gondoltunk rá, hogy majd itt keresünk valami mellékest, de ez azért igen ingatag lábakon nyugvó terv volt. Igyekeztünk ugyan a jelenre koncentrálni, de ez lényegében semmilyen szinten nem sikerült az első pár napban. Emlékszem, volt egy olyan nap, amikor a teljes 8 órás munkaidőmet az tette ki, hogy egy lombfújóval tisztítottam a meditációs ösvényeket. Csak étkezésnél meg este láttam más embereket. A zajt leszámítva (még fülvédővel is) egyébként teljesen relaxáló időtöltés volt.

1/4

Back on Track

Pár nappal érkezésünk után, néhány e-mail váltást követően megegyeztem a volt főnökömmel Skóciában, hogy visszamegyek a nyárra. A korábbi mosogató és büfékocsis állás helyett most Breakfast Chef pozícióban egyeztünk meg. Ettől kellemesen megnyugodott a lelkem, s Brigié is, mikor kiderült, számára is van itt állás pincérként. Emellé egy két hálószobás lakókocsi várt ránk szállásként. Nem húzott vissza a szívem eme főnököm kezei alá, de lévén ez volt a legésszerűbb döntés, megegyeztünk, hogy bő egy hét múlva már kezdünk is. Éles váltás – szó szerint és átvitt értelemben is.

Fun Fair

Az évente megrendezett buddhista búcsú körülbelül 5-600 embert vonz ide általában. Akik messzebbről érkeznek, már péntek este becsekkoltak és elfoglalták szállásaikat. Az igazi nyüzsgés viszont szombat reggel kezdődött, és tartott naphosszat. Kézműves és egyéb helyi árusok, bolhapiac, alpakák, zenés kissátor várt minden érdeklődőt. A „szokásos” búcsú-beli standok mellett ingyenes templom-túrával vártak mindenkit, amin szerzetesek és apácák kalauzolták körbe az embereket és magyarázták el a különböző szobrok, szimbólumok jelentéseit.

Mi önkéntesek a nap nagy részében szabadidőnket töltöttük. A heti munka és a jövővel kapcsolatos bizonytalanság után nagyon jól esett ez a kis kimenő. Finom ebéd, jó hangulat, kellemes zene. Isteni málnás limonádét ittunk, jókat beszélgettünk és sétáltunk egy igen emlékezeteset a hosszú meditációs ösvényen. Az ugrálóvárban sajnos nem ugrálhattunk, de egye fene, az arcfestés kárpótolt miatta.

Mikor 5 körül vége volt a „bulinak”, gyorsan feltakarítottunk mindent, és 7-kor a szemerkélő esőben már alig utalt valami arra, hogy itt nemrég még egy kis búcsú volt.

A vasárnapi szabadnap után úgy döntöttünk, maradunk még egy éjszakát, és csak hétfőn távozunk. Vasárnap este végigöleltünk mindenkit és mostmár a közeli viszontlátás tudata nélkül búcsúztunk el tőlük. Leginkább Joy, Jeremy, és Chokyi kerültek közel a szívemhez, de Chopag, Samatha és Aron is még sokáig megmaradnak az emlékeimben.

Később ugyan Joy-al még találkoztunk Kaliforniában, de ez már egy másik történet lesz...