©2017 by Benceutazik

Expressz Torontó

June 23, 2017

Hétfő délután visszatértünk Jersey Citybe. Újra megkerestük egy héttel korábbi otthonunkat, és bevettük magunkat egy másik szobába, mint amit előzőleg kaptunk. Sandyék voltak olyan kedvesek és megengedték, hogy meghúzzuk magunkat egy újabb éjszakára, mielőtt másnap útra kelnénk Kanadába. Rafallal beszéltünk ugyan egy kicsit, de aztán már indultunk is be Manhattanbe. Már korábban kinéztünk egy német éttermet, ahol bizony lehetett sült csülköt kapni és én ezért bizony teljesen odavagyok. A ránk váró biztos munkával a zsebünkben úgy döntöttünk belefér egy kicsit nagyobb kiadás és egy finom májgombóc leves elfogyasztása után már ott is volt előttem egy hatalmas csülök. A hagymás törtkrumpli helyett itt ugyan petrezselymes krumplit adtak mellé, de így is elégedetten – és feszülő nadrággal – távoztunk.

A páratlan alvás után kedden csak este indult a buszunk, így hova máshova is vihetett volna minket lábunk, mint a Big Strawba? Kicsit kezdem úgy érezni mintha reklámoznám a helyet, na de ha egyszer tényleg ennyit jártunk oda... Ezen a napon még kicsit tovább is sétáltunk a város ezen részén, és ennek eredményeképpen – Skóciára gondolván – egy új, hétköznapi viselésre megfelelő hátizsákkal is gyarapodtam.

Apró örömök

Este fél hatkor már ott álltunk a 34th Street-en található – egyébként teljesen csöves – Megabus megállóban. Kiskori álmom volt, hogy emeletes buszon utazva az emeleten, legelöl ülhessek. Így mikor foglalásnál kiderült, hogy ez bizony emeletes lesz, egy percet sem hezitáltam és lecsaptam a jobb első két helyre. A jegyek egyébként nevetségesen olcsók voltak, fejenként 6 dollárért buszoztuk le a New York-Torontó távot – plusz a helyfoglalásért kifizetett 10-10 dollár, de ez már csak személyes hóbort volt.

Hatkor aztán nekiindultunk és néhány megállót leszámítva egész éjszaka csak mentünk és mentünk észak-kelet felé. Hajnalban a Peace-bridge-en, azaz Béke hídon keltünk át az amerikai-kanadai határon, majd kicsivel később a Niagarához vezető lejárót is megpillantottuk. Brigi már járt ott pár éve, nekem viszont egyelőre ennyi jutott a világhírű vízesésből. Az első ülésen utazni amúgy nagyon jó volt, az egyetlen hátrány amit említenék a korlátozott lábtér, mely ilyen hosszú úton azért kényelmetlen tud lenni.

ToronTó

A reggeli fényekben ébredezve aztán beértünk a városba, majd a helyi Greyhound állomáson talpunk is kanadai talajt fogott végre. A csomagmegőrzőben leraktuk a nagy hátizsákokat, és elindultunk kicsit körbejárni a várost az esti járatunk elcsípése előtt. Először is a didergető hidegben felmarkoltunk egy kávét és egy forrócsokit, majd mentünk, amerre jónak láttuk. Később kimentünk komppal az öbölbéli szigetekre, ahonnan jó kis kilátás nyílt a belvárosra. Itt kis vidámpark is volt – sajnos csak gyerekméretben. Mivel az egész nap ilyen fel-le sétálgatás volt főleg, inkább beszéljenek a képek helyettem. Egyet azért kiemelnék a többi közül, bár a szemfülesebbeknek már kiszúrhatták az első képen. Ez az a fotó rólam, melyből később, már Skóciában Brigi megalkotta a blog logóját! :)

Katt a gelériára, sok kép van! :)

1/16

Torontó nem ereszt

Már kissé fáradtan érkeztünk meg a reptérre, ahol még a becsekkolás előtt várakoznunk kellett nagyjából egy órát. Érdekes és sajnos nem túl kellemes élmény volt itt néhány magyar nyelvű csoport beszédét hallani. Annyira nem, hogy Brigivel inkább angolul beszélgettünk egymás között, amíg a közelben voltak.

Végül este felszálltunk, és egészen a kanadai partvonalig értünk, mikor bejelentette a pilóta, hogy bizony vissza kell fordulnunk.

Visszarepültünk egész Torontóba, ahol aztán 1.5 óra várakozás után új gépet kaptunk. Ezzel már sikeresen hagytuk el Kanadát, hogy másnap Glasgowban folytatódhasson utazásunk története.